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Dr. phil. Carolin Dresch

Wissenschaftliche Mitarbeiterin

Adresse/Raum
PH-Turnhalle, Raum 101
 
Telefon +49 761 682-730
E-Mail carolin.dresch(at)ph-freiburg.de
Sprechstunde Bitte Anmeldung per Mail.

Projekte

08/2017 - 09/2019
Experten-Studie zum Antragsverhalten zur onkologischen Rehabilitation (AZORE-Studie), gefördert durch die DRV 

Seit 02/2020 
HELICAP - „Health literacy in early childhood allergy prevention: parental competencies and public health context in a shifting evidence landscape“ (DFG)



Originalarbeiten

Dresch, C., Wirtz, M. A., Bartsch, H. H., Kurlemann, U., Maiwald, P., Valentini, J., . . . Weis, J. (2022). Einstellungen von Fachkräften des Gesundheitswesens im Rahmen der Antragstellung zu onkologischen Rehabilitationsmaßnahmen. Der Onkologe, 28(3), 236–243. doi.org/10.1007/s00761-021-01081-9

Wirtz M.A., Heiberger A., Dresch C., Schulz A.A. Assessment of the Importance of COVID-19 Prevention Measures and Their Applicability in the Daily Life of Pregnant Women and Mothers of Infants - Ordinal Factor Analysis and Latent Class Analysis. Diagnostica, 2022;69(1). DOI: doi.org/10.1026/0012-1924/a000293

Schulz A.A., Dresch C., Heiberger A., Wirtz M.A. Use of Item Response Models in Assessing the Health Literacy Facet Understanding Health Information for Early Childhood Allergy Prevention and Prevention of COVID-19 Infections by Pregnant Women and Mothers of Infants. Diagnostica, 2022;68(4):172-184. DOI: 10.1026/0012-1924/a000298

Wirtz M.A., Dresch C., Heiberger A., Schulz A.A. Structural Analysis of the Health Literacy Facet Access to Information on General Health, COVID-19 Infection Prevention, and Early Childhood Allergy Prevention in Pregnant Women and Mothers of Infants – Psychometric Characteristics of the Access-items in the European Health Literacy Survey (HLS-EU-Q47). Diagnostica, 2022;68(4), 219-230. DOI: doi.org/10.1026/0012-1924/a000295

Wirtz M.A., Dresch C., Heiberger A., Schulz A.A. Modellierung und Messung elterlicher Gesundkompetenz im Bereich frühkindlicher Allergieprävention [Modelling and measurement of parental health literacy in early childhood allergy prevention]. Public Health Forum, vol. 30, no. 2, 2022, pp. 121-124. DOI : doi.org/10.1515/pubhef-2022-0011

Wirtz, M. A., Dresch, C. J. & Schulz, A. A. (2021). Structural modelling and assessment of health literacy in allergy prevention of new parents by means of Item-Response-Theory. PsychArchives. DOI:10.23668/psycharchives.4551

Weis, J., Dresch, C., Bartsch, H. H., Kurlemann, U., Maiwald, P., Rademaker, A. L., . . . Heidt, V. (2021). Barrieren der Antragstellung in der Onkologischen Rehabilitation: Eine bundesweite Expertenstudie [Barriers in the Application Process for Oncological Rehabilitation: A Nationwide Expert Study]. Die Rehabilitation, 60(2), 95–101. doi.org/10.1055/a-1361-4050 

Dresch, C., Bartsch, H. H., Kurlemann, U., Maiwald, P., Rademaker, A., Valentini, J., . . . Weis, J. (2020). Barrieren bei der Antragstellung zur onkologischen Rehabilitation: Ergebnisse einer qualitativen Expertenbefragung [Barriers in the Application Process for Oncological Rehabilitation: Results of a Qualitative Expert Survey]. Die Rehabilitation. Advance online publication. doi.org/10.1055/a-1248-4979

Dresch, C., Weis, J., Bartsch, H. H., Kurlemann, U. (2020): Das Phänomen stagnierender Antragszahlen.  Pflegez 73 (8), S. 54–56. DOI: 10.1007/s41906-020-0755-2 

Buchbeiträge

Dresch C., Schulz A.A., Wirtz M.A. Modellierung und Messung elterlicher Gesundkompetenz im Bereich frühkindlicher Allergieprävention [Modelling and measurement of parental health literacy in early childhood allergy prevention]. In: Rathmann K., Dadaczynski K., Okan O., Messer M. (eds) Gesundheitskompetenz. Springer Reference Pflege – Therapie – Gesundheit. Springer, Berlin, Heidelberg. (2022). DOI: 10.1007/978-3-662-62800-3_139-1

Dresch, C., Schulz, A. & Wirtz, M.A. (im Druck). Qualitätssicherung in der Forschung. In M.A. Wirtz, J. Bengel & T. Meyer (Hrsg.), Lehrbuch der Rehabilitationswissenschaften. Bern: Hogrefe.

Schulz, A., Dresch, C. & Wirtz, M.A. (im Druck). Publikationsstandards in der gesundheitswissenschaftlichen Forschung. In M.A. Wirtz, J. Bengel & T. Meyer (Hrsg.), Lehrbuch der Rehabilitationswissenschaften. Bern: Hogrefe.

Bachelorstudiengang Gesundheitspädagogik mit den Schwerpunkten Empirische Forschungsmethoden in der Praxis und Betriebliche Gesundheitsförderung 

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